close

Leona Lewis - Better In Time(聽歌請點)

這首歌我每次聽,每次心裡都泛酸,即使我現在
已經不難過,但這首歌的渲染力好強,看著歌詞
加上富含感情的聲音,過往的傷痛很容易被挑起
,可是同時我也覺得被療癒,每一天,每一天都
會比前一天更好,離痛苦越遠。

Lyrics:
It's been the longest winter without you
沒有你的寒冬漫長難過
I didn't know where to turn to
我不知道該往哪走
See somehow I can't forget you
就是無法抹除對你的記憶
After all that we've been through
畢竟我們一起經歷那些過去

Going coming
無助地徘徊
Thought I heard a knock
以為有人在敲門
Who's there? no one
門口卻空無一人
Thinking that I deserve it
我想我是自作自受
Now I realise that I really didn't know
現在才了解我並沒有看透
If you didn't notice you mean everything
或許你沒有發現你就是我的一切
Quickly I'm learning to love again
而很快我將學會再愛一回
All I know is I'm gon' be ok
我會從傷痛中復原

[Chorus:]
Thought I couldn't live without you

曾以為沒有你我就過不下去
It's gonna hurt when it heals too
雖然傷痛癒合時還是會痛苦
It'll all get better in time
但每一次我都會好好的過
And even though I really love you
儘管我真的很愛你
I'm gonna smile cause I deserve to
我還是要微笑 因為我本該如此
It'll all get better in time
每一天我都會好好的過

I couldn't turn on the TV
連電視都看不下去
Without something there to remaind me
因為它無法讓我清醒
Was it all that easy
是否真的那麼容易
To just put aside your feelings
可以把對你的感覺置之不理

If I'm dreaming
這一切是否還在夢中
Don't wanna laugh hurt my feelings
我失去了歡笑 你傷害了我的感情
But that's the path I believe in
但我相信是必經的過程
And I know that time will heal it
我知道時間會撫平傷痕
If you didn't notice boy you meant everything
或許你沒有發覺你就是我的一切
Quickly I'm learning to love again
而很快我將學會再愛一回
All I know is I'm gon' be ok
我會從傷痛中復原

[Chorus: X1]

Since there's no more you and me
既然你我無法再繼續
It's time I let you go so I can be free
我該讓你走 好讓自己也能自由
And live my life how it should be
過我該過的生活
No matter how hard it is I'll be fine without you
無論多難熬 我還是會讓自己更好
Yes I will

[Chorus: X2]

arrow
arrow
    全站熱搜

    丹瑄 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()